Gislaveds kommun logotyp

Kontaktcenter

Skicka e-post till kommunen (e-postmeddelanden blir en allmän handling)
Ring kontaktcenter på telefon: 0371-810 00

Felanmälan och synpunkter
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt
Gör en felanmälan

SMS-tjänst för driftstörningar

”SMS-direkt” är en SMS-tjänst kopplad till kommunens abonnentregister. Med tjänsten kan kommuninvånare få information eller varningsmeddelande vid olika samhällsstörningar eller krissituationer, exempelvis vid vattenläckor eller andra betydande störningar i den kommunala servicen.

Hur fungerar tjänsten?

Du som är skriven på en adress i Gislaveds kommun och har en mobiltelefon som är registrerad på denna adress kommer att kunna få meddelanden. SMS-utskicket kan komma vilken tid som helst på dygnet. Det betyder alltså att exempelvis en mobiltelefon som är registrerad av arbetsgivaren det vill säga en tjänstetelefon kommer inte att få meddelandet, då den ursprungligen är registrerad på företaget/arbetsplatsen.

SMS-meddelanden kan riktas antingen till abonnenter i ett helt samhälle eller till invånare inom ett visst postnummer men också specifikt riktat till en begränsad del av en ort eller bara en berörd gata. På så sätt får enbart de som berörs av händelsen informationen.

Hur har vi fått ditt nummer?

Ditt mobilnummer hämtas från din teleoperatörs databas. Du kan söka på ditt mobilnummer för att se om vi redan når dig på detta sätt. SMS-utskick görs enbart vid driftstörningar och används inte för någon form av försäljning eller marknadsföring.

Kan jag registrera fler nummer?

Du kan registrera fler nummer, vilket kan vara bra för dig som:

  • enbart har tjänstetelefon
  • äger flera fastigheter
  • har fritidshus i kommunen
  • har ett oregistrerat kontantkort

I formuläret längst ner kan du registrera flera nummer.

Kan jag avregistrera mig för SMS-utskick?

Du har också givetvis möjligheten och rätt att avregistrera dig i detta register om du eller en familjemedlem önskar att avstå från dessa meddelanden. Det görs i samma formulär längst ner på denna sida.

Om jag inte har en mobil?

För närvarande går det inte skicka meddelanden till fasta telefoner.
Däremot går det i formuläret ange e-post och få meddelanden den vägen istället. Denna tjänst ska ses som ett komplement till våra övriga informationskanaler.

Registrera eller avregistrera dig för driftstörningar på SMS

Sidans innehåll senast uppdaterat:

Saknar du någon information på denna sida, eller om du har någon synpunkt på hur vi kan förbättra den vill vi gärna veta det. Dela med dig av dina tankar genom att fylla i formuläret.



Annat innehåll du kanske är intresserad av

Hitta på sidan



Kontakta kommunen

När du inte kan lösa ditt ärende genom vår webbplats är du välkommen att kontakta oss. Du kan ringa, skicka e-post eller fysiskt besöka oss.

Öppettider i kontaktcenter

Telefon

Måndag

08.00-16.00

Tisdag

09.00-15.00

Onsdag

09.00-15.00

Torsdag

09.00-15.00

Fredag

09.00-15.00

Lunchstängt:

12.00-12.30

Kontaktcenter har öppet för besök måndag 8-16, tisdag till fredag 9-16.

Andra öppettider kan förekomma i samband med helgdagar.