E-faktura för dig som är företagskund till Gislaveds kommun

Gislaveds kommun använder sig av formatet svefaktura. Det finns även möjlighet att ta emot e-faktura företag via sin internetbank (på samma sätt som för privatpersoner). 

Svefaktura

Hur gör jag för att få svefaktura?

Kontakta kommunen och meddela att ni vill ha svefakturor eller peppol.

Vilken information behövs?

Ange ert id för svefaktura eller peppol. Ange även om ni har något referenskrav och isåfall om det kan vara olika referenser för olika fakturor till er. Har ni endast en referens så ange vilken.

E-faktura företag via internetbank

Hur anmäler jag mig till elektronisk faktura?

Via din Internetbank letar du upp listan över de företag som är anslutna till elektronisk faktura. Välj Gislaveds kommun och fyll i anmälningsformuläret.

Hur avanmäler jag mig från elektronisk faktura?

Via din Internetbank letar du upp avanmälan för elektronisk faktura. Där följer du instruktionerna för avanmälan.

Vad händer om jag missar att betala?

Om du missar att betala din elektroniska faktura, skickas en pappersfaktura som påminnelse. En betalningspåminnelse skickas aldrig elektroniskt.

Vad händer om jag byter bank?

Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten elektronisk faktura.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om elektronisk faktura?

Har du frågor om betalningen, kontakta din Internetbank.
Har du frågor om innehållet i fakturan kontakta den referens som finns angiven på fakturan.

Sidan uppdaterades senast: 2018-12-14