Synpunkter och klagomål, barn- och utbildningsförvaltningen
Om du har synpunkter/klagomål på barn- och utbildningsförvaltningens verksamheter, vår service eller vårt agerande, vill vi gärna veta det. Dina synpunkter är värdefulla för oss då de hjälper oss att utveckla och förbättra verksamheten.
Så lämnar du synpunkter/klagomål
Klagomål och synpunkter bör i första hand lämnas direkt till personalen eller rektor på berörd förskola eller skola. Om du hellre vill kan du vända dig till barn- och utbildningsförvaltningen.
Vi ser helst att du lämnar synpunkter via webbformuläret "Tyck till". Om du hellre vill kan du givetvis ringa eller använda en särskild blankett för att lämna synpunkter.
Så hanterar vi dina synpunkter/klagomål
Alla synpunkter/klagomål registreras och hanteras av barn- och utbildningsförvaltningen. Om du vill få svar på vad som händer med dina synpunkter måste du meddela dina kontaktuppgifter. Du kan också lämna synpunkter anonymt men då kan vi inte informera dig om vad som händer med dina synpunkter.
Mer information och länkar
- Enligt skollagen (2010:800) 4 kap. § 8 är kommunerna skyldiga att upprätta ett system för hantering av klagomål.
- Klagomål och synpunkter som registreras blir en allmän handling som omfattas av offentlighetsprincipen.
Om någon begär att få se en allmän handling är vi som myndighet att efter sekretessprövning skyndsamt och i läsbar form tillhandahålla den.
- När du skickar in synpunkten/klagomålet godkänner du att vi behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR.
Sidan uppdaterades senast: 2021-02-17