Kontaktcenter
Skicka e-post till kommunen (e-postmeddelanden blir en allmän handling)
Ring kontaktcenter på telefon: 0371-810 00
Felanmälan och synpunkter
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt eller gör en felanmälan
Så här överklagar du en detaljplan
Här kan du läsa mer om hur du kan överklaga en detaljplan.
Hos vem ska beslutet överklagas
Nämndens/Kommunfullmäktiges beslut överklagas till Mark- och miljödomstolen i Växjö. Överklagandet ska dock lämnas eller skickas till:
Postadress
Gislaveds kommun, samhällsutvecklingsförvaltningen/kommunstyrelsen,
332 80 Gislaved
Besöksadress
Stortorget 1 Gislaved
E-post
Har överklagandet kommit in i rätt tid överlämnar kommunen ärendet till domstolen för prövning.
Tid för överklagande
Överklagandet ska vara kommunen tillhanda senast tre veckor från den dag då antagandebeslutet tillkännagivits på kommunens anslagstavla.
Vad ska ett överklagande innehålla?
I ditt överklagande talar du om:
- vilket beslut du överklagar (ange paragrafen i protokollet),
- varför du anser att kommunens beslut är felaktigt och
- hur du anser att beslutet ska ändras.
Om du har handlingar eller annat som du anser stöder ditt överklagande, så bör du skicka med dem.
Skriv namn, adress, telefonnummer och gärna din fastighetsbeteckning. Skrivelsen bör undertecknas. Om du anlitar ombud ska det framgå för vems räkning ombudet agerar och ombudets kontaktuppgifter. En fullmakt ska också bifogas.
Sidans innehåll senast uppdaterat:
Saknar du något på denna sida?
Saknar du någon information på denna sida, eller om du har någon synpunkt på hur vi kan förbättra den vill vi gärna veta det. Dela med dig av dina tankar genom att fylla i formuläret.