Gislaveds kommun logotyp

Kontaktcenter

Skicka e-post till kommunen (e-postmeddelanden blir en allmän handling)
Ring kontaktcenter på telefon: 0371-810 00

Felanmälan och synpunkter
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt eller gör en felanmälan

Synpunkter och förbättringsförslag

Kommunen vill ständigt förbättra och utveckla sina verksamhetsområden och tjänster. Därför är det viktigt att vi får reda på vad du tycker så att vi hela tiden kan bli bättre.

Har du några synpunkter eller vill lämna ett klagomål, ge förslag eller lämna beröm på våra verksamheter och vår service berätta det för oss genom att fylla i vår e-tjänst.

Har du en synpunkt eller klagomål gällande utbildning?

Om du du vill lämna en synpunkt på barnomsorg och utbildning, bör du läsa reglerna för hur synpunkter hanteras för detta områden först.

Synpunkter och klagomål, barn och utbildning.

Synpunkterna du lämnar blir en allmän handling

Alla inkomna synpunkter registreras och följs upp. Även dina personuppgifter registreras i vårt datasystem och blir precis som synpunkten, en allmän handling. En allmän handling har alla möjlighet att ta del av, under förutsättning att den inte innehåller sekretessbelagda uppgifter.

Anonymitet

Vi utreder och åtgärdar även anonyma synpunkter. Vill du vara anonym ska du inte lämna dina kontaktuppgifter till oss. Men tänk på att om är du anonym, kan vi inte återkomma till dig och berätta hur ditt ärende utreds och åtgärdas.

Så här funkar det

Inom sju arbetsdagar får du besked om hur din synpunkt utreds och åtgärdas. Du får besked via den kanal som du själv önskar. Är du inte nöjd kan du kontakta handläggaren som har lämnat svaret. Tänk på att under större helger och i semestertider kan en viss fördröjning ske innan du får återkoppling.

Du kan även lämna synpunkter på följande sätt

Via brev

Adress: Gislaveds kommun
Tyck till
332 80 Gislaved

Via telefon

Telefonnummer: 0371 - 810 00

Via e-post

Maila till: kommunen@gislaved.se

Via det personliga mötet

Alla anställda och förtroendevalda i Gislaveds kommun kan ta emot och registrera din synpunkt.

Sidans innehåll senast uppdaterat:

Saknar du någon information på denna sida, eller om du har någon synpunkt på hur vi kan förbättra den vill vi gärna veta det. Dela med dig av dina tankar genom att fylla i formuläret.



Annat innehåll du kanske är intresserad av

Hitta på sidan



Kontakta kommunen

När du inte kan lösa ditt ärende genom vår webbplats är du välkommen att kontakta oss. Du kan ringa, skicka e-post eller fysiskt besöka oss.

Öppettider i kontaktcenter

Telefontider

Måndag

08.00-16.00

Tisdag

09.00-15.00

Onsdag

09.00-15.00

Torsdag

09.00-15.00

Fredag

09.00-15.00

Lunchstängt:

12.00-12.30

Besök receptionen

Måndag 8.00-16.00

Tisdag-Fredag 9.00-16.00

Andra öppettider kan förekomma i samband med helgdagar.

Dag innan röd dag är telefonen och receptionen öppet 08.00-12.00.