Ett torg med drillflickor och publik. I bakgrunden syns ett stort hus med fyra flaggstänger framför med Sverigeflaggan hissad.

Ceremoni för nya svenska medborgare

Senast uppdaterad 19 juni 2024

På Sveriges nationaldag den 6 juni hölls enligt tradition, en ceremoni för att välkomna nya svenska medborgare i kommunen.

Sedan 2015 har vi bjudit in nyblivna svenska medborgare i kommunen till en medborgarskapsceremoni. Torsdagen den 6 juni samlades cirka 35 nya medborgare i kommunhuset där det bjöds på tal och tårta, och delades ut diplom och en svensk bordsflagga. Före ceremonin uppträdde Gislaved Drum Corps och Manskören på torget utanför kommunhuset och kommunfullmäktiges ordförande Niclas Palmgren (M) höll ett tal.

– Det är en ära att få välkomna nya medborgare till vår kommun. De bär med sig drömmar och ambitioner som kommer att berika vårt samhälle, säger Niclas Palmgren.

Bildspel från dagen

Besök och telefon