Anton Sjödell, kommunstyrelsens 1 vice ordförande, Niclas Palmgren, kommunfullmäktiges ordförande och Stefan Eglinger, kommundirektör var på plats från kommunen och uppvaktade Lejonen efter vinsten.

Gislaveds motorklubb (Lejonen) uppvaktade efter SM-guldet

Senast uppdaterad 08 oktober 2024

Den 1 oktober säkrade Lejonen speedway sitt tredje SM-guld. Vinsten kommer att uppmärksammas den 16 december efter kommunfullmäktiges sista möte, enligt tradition där kommunen sedan 2015 uppmärksammar lokala idrottsframgångar.

Tisdagen den 1 oktober stod det klart att Lejonen speedway vunnit finalen och därmed säkrat sitt tredje SM-guld. På plats från kommunen för att uppvakta klubben var Anton Sjödell, Niclas Palmgren och Stefan Eglinger. Efter segern överlämnades en tavla målad av en lokal konstnär.

Uppmärksammas i samband med årets sista kommunfullmäktige

Lejonens SM-guld kommer även att uppmärksammas måndagen den 16 december efter kommunfullmäktiges sista möte för året, detta enligt kommunens riktlinjer för framstående idrottspresentationen.

Tradition sedan 2015

Sedan 2015 är det tradition att framstående idrottsprestationer som utförts av
kommuninvånare uppmärksammas i samband med sista kommunfullmäktigemötet för året. Vid samma tillfälle uppmärksammas även stipendiater och pristagare för exempelvis arkitekturpris och kulturstipendium.

Många framstående idrottare i Gislaveds kommun

Från 2015 till 2024 är det sammanlagt 33 idrottsprestationer som uppmärksammats med diplom och/eller uppvaktning inom allt från bangolf och luftgevärsskytte till motorsport och padel.

Sex personer står bredvid varandra. Tre av dem håller i varsin blomma och diplom.

Staffan Sjöblom, Anna Gamlén, Anders Mårtensson, Isak Skottestad, Annelie Lundell och Niclas Palmgren vid 2022 års uppvaktning av idrottsprestationer.

Vill du veta mer om kommunens idrottare?

Håll utkik i brevlådan – i mitten på november kommer andra numret av Jubiluemsmagasinet där du kan läsa om några av kommunens framgångsrika föreningar, däribland Lejonen Speedway.

Besök receptionen

Måndag 8.00-16.00