
Vi mäter service och bemötande – din åsikt är viktig!
Senast uppdaterad 18 mars 2025
Hur upplever du kontakten med vår kommun? För att bli ännu bättre på service och bemötande deltar vi i en nationell servicemätning under perioden 17 mars till 16 maj. Undersökningen är frivillig och helt anonym.
Varje år genomför Sveriges kommuner och regioner (SKR) en servicemätning där kommuner har möjlighet att mäta invånarnas upplevelse av service och bemötande. Från och med den 17 mars kan kunder som ringer eller mejlar till oss få en enkät skickad till sig. I enkäten kan du betygsätta hur du upplevde kontakten med kommunen. Det är första gången Gislaveds kommun deltar i just denna undersökning och förhoppningen är att den ska ge oss värdefull information om vad vi gör bra och vad vi kan förbättra. Linda Hideng, som är chef på kommunens kontaktcenter berättar:
– Att få reda på vad våra kunder tycker är en viktig del i vårt förbättringsarbete. På kontaktcenter jobbar vi på olika sätt för att förbättra servicen och göra det enkelt att få hjälp vid kontakt med kommunen. Jag hoppas att alla som hör av sig under tiden som mätningen pågår tar chansen att svara på undersökningen.
Undersökningen har tagits fram i samarbete mellan SKR och Brilliant Future och pågår under perioden 17 mars – 16 maj.
Så går det till
Om du kontaktar kommunen via telefon eller e-post under mätperioden 17 mars – 16 maj kan du få en kort enkät skickad till dig via sms eller e-post. Enkäten innehåller några frågor om hur du upplevde bemötandet och servicen. Ditt svar är anonymt och personuppgifter anonymiseras i mätningen, vi kommer därmed inte kunna se vem som lämnat vilka svar. Resultaten följs i realtid och efter avslutad mätning får vi en sammanställning av alla inkomna svar.
God tillgänglighet och bemötande är viktigt
Gislaveds kommun har som mål att ge alla som kontaktar oss god service och ett gott bemötande. Genom servicemätningen vill vi skapa oss en nulägesbild av vad du som invånare tycker om vår service. Utifrån resultatet kan vi förbättra vår service och vårt bemötande ytterligare.
– I kommunfullmäktiges budget pekas god tillgänglighet och bemötande ut som särskilt viktigt för att vi ska ha en god kvalitet i vår verksamhet. Servicemätningen kommer att ge oss värdefulla insikter för att ytterligare kunna förbättra kommunens arbete, säger Joakim Toll chef på enheten för kvalitet och utveckling.
Så här kan det se ut när du blir kontaktad

Bild på sms:et samt enkätfrågorna