Gislaveds kommun logotyp

Ny portal för e-tjänster som gör det enklare att följa dina ärenden

Senast uppdaterad 09 april 2025

Nu byter vi till en ny e-tjänstportal som gör det enklare för dig att hitta rätt, följa dina ärenden och sköta kontakten med kommunen – oavsett om du använder mobil, surfplatta eller dator.

Lättare att följa och hantera dina ärenden

I den nya plattformen är det möjligt för invånare att enkelt följa sina ärenden – man kan logga in och se status, få meddelanden när något händer och veta vem som handlägger ärendet. Det skapar större transparens och trygghet i kontakten med kommunen.

– Genom tydlig information och bättre insyn i sina ärenden hoppas vi att fler invånare känner sig trygga i kontakten med kommunen och upplever att de är delaktiga, säger Gustav Wendefors, lösningsarkitekt i Gislaveds kommun.

Modernare gränssnitt

Med den nya portalen får invånare en tydligare och mer lättnavigerad e-tjänsteportal. Oavsett om det gäller att ansöka om förskoleplats, lämna synpunkter eller boka tider blir det enklare att hitta rätt tjänst och genomföra sitt ärende – direkt i mobilen, på surfplattan eller datorn. Den nya portalen är responsiv och anpassar sig efter skärmens storlek, vilket gör den mer tillgänglig för alla.

– Vi vill att det ska kännas enkelt och självklart att ha kontakt med kommunen. Den nya e-tjänstportalen gör det lättare att hitta rätt, följa sina ärenden och få hjälp – oavsett om du använder mobil eller dator, säger Mikael Ottosson, systemutvecklare i Gislaveds kommun.

Från gammalt till nytt – så hittar du e-tjänsterna under vår och sommar

Under en övergångsperiod kommer både vår nuvarande och vår nya e-tjänstportal att vara i drift. Vi flyttar över e-tjänster stegvis, och den 31 augusti stängs den gamla portalen ner. Från och med september hittar du då alla våra e-tjänster i den nya portalen.

För att du som invånare enkelt ska hitta rätt tjänst under övergångsperioden länkar vi alltid till aktuella e-tjänster från de sidor på vår webbplats som handlar om ämnet. Vi rekommenderar därför att du går via vår webbplats för att hitta e-tjänster tills allt är på plats i den nya portalen.

Nya e-tjänstportalen

Du hittar den nya portalen på minasidor.gislaved.se

Här kan du också ta del av en instruktionsfilm om hur du loggar in och använder den nya portalen

Kontakta kommunen

När du inte kan lösa ditt ärende genom vår webbplats är du välkommen att kontakta oss. Du kan ringa, skicka e-post eller fysiskt besöka oss.

Öppettider i kontaktcenter

Telefontider

Måndag

08.00-16.00

Tisdag

09.00-15.00

Onsdag

09:00-15.00

Torsdag

09.00-15.00

Fredag

09.00-15.00

Lunchstängt:

12.00-12.30

Besök receptionen

Måndag 8.00-16.00

Tisdag-fredag 9.00-16.00

Andra öppettider kan förekomma i samband med helgdagar.

Dag innan röd dag samt afton är telefonen och receptionen öppet 08.00-12.00.