Lär dig mer om våld i nära relationer – kostnadsfri föreläsning

Senast uppdaterad 02 oktober 2024

Föreläsarna Liv Levåg och Charlotta Saras Skarphagen delar med sig av både professionella och personliga erfarenheter för att öka förståelsen kring våld och dess konsekvenser. Välkommen!

Den 29 och 30 oktober arrangeras två kostnadsfria föreläsningar med fokus på våld i nära relationer i Folkets Hus i Gislaved.

Under föreläsningen får du veta mer om:

• vad är våld i nära relationer?
  • de 8 olika våldsformerna
  • att leva med våld i nära relation
  • vem slår och varför?
  • tecken på en osund relation
  • vad händer efteråt?

Föreläsare delar med sig av egna erfarenheter

Föreläsningen leds av Liv Levåg, behandlare med stor erfarenhet av att förebygga våld i nära relationer, och Charlotta Saras Skarphagen, boendestödjare som delar med sig av sin egen erfarenhet av att leva med våld i en nära relation. Tillsammans kommer de att belysa frågor som vem som utövar våld och varför, samt vilka tecken som kan indikera att en relation är osund. De kommer också att diskutera vad som händer efter att våldet har upphört och hur man kan arbeta vidare med frågan på ett förebyggande sätt.

Tid och plats

Datum: Tisdag 29 oktober
Tid: 17.00-19.00 inklusive paus
Plats: Folkets hus, Gislaved

Datum: Onsdag 30 oktober
Tid: 13.00-15.00
Plats: Fokets hus, Gislaved

För vem?

Alla intresserade är välkomna att lyssna till föreläsningen. Ingen föranmälan krävs.

Telefontider

Besök receptionen