Barnhänder som håller i en tvärflöjt.

Öppet hus på musikskolan

Senast uppdaterad 27 april 2023

Välkommen att ta del av det Musikskolan Gislaved har att erbjuda under öppet hus onsdagen den 3 maj.

Snart är det dags för öppet hus på musikskolan i Gislaved. Kom och testa på olika instrument, träffa våra lärare och utforska våra lokaler. Vi bjuder också på fika. Fullt ös i hela huset och musik i alla vrår utlovas.

Datum: onsdagen den 3 maj

Tid: kl. 17.00-19.00

Plats: musikskolan, Södra Storgatan 34 i Gislaved

Välkommen att utforska musikens värld på musikskolan!

Våra kurser och instrument

På musikskolan erbjuder vi kurser i flera olika instrument. Vi har också kurser i sång, drillning och körsång. Ta del av utbudet på sidan om våra kurser.

Ansök till musikskolans kurser

Det är du som vårdnadshavare som ansöker till Musikskolan åt ditt barn. För att vara elev i Musikskolan Gislaved måste du vara folkbokförd i Gislaveds kommun. Ansök via vår e-tjänst.

Om musikskolan

Musikskolan Gislaved har 550 elever som varje vecka undervisas av ett trettiotal musiklärare. Det finns undervisning på alla kommunens skolor och lärarna åker runt i hela kommunen och undervisar.

Musikskolan Gislaved har också ett mycket rikt utbud av orkestrar och grupper, bland annat har man fem stråkorkestrar, Gitarrorkestern, två slagverksorkestrar, kör och blåsorkestrar. Bland grupperna kan nämnas sångensembler, jazz- , folkmusik-, och rockgrupper. Eleverna börjar vanligtvis att spela i årskurs 3 och många elever håller på att spela under hela skoltiden ända tills de går ut gymnasiet. Flera av lärarna undervisar också på det estetiska programmet på Gislaveds gymnasium.