Kontaktcenter
Skicka e-post till kommunen (e-postmeddelanden blir en allmän handling)
Ring kontaktcenter på telefon: 0371-810 00
Felanmälan och synpunkter
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt eller gör en felanmälan
Elnät
Din elräkning är uppdelad i två delar. Det beror på att det finns två seperata avtal – ett för elnät och ett för elhandel.
Elnät och elhandel
Elnätet är de kablar som elen transporteras i. Elnätsbolaget har byggt elnätet och ansvarar för att elen kommer fram.
Det är inte möjligt att byta elnätsbolag som konsument.
I Gislaveds kommun finns två elnätsbolag; Gislaved Energi och E.On. Gislaved Energi är elnätsbolag i Gislaved och E.on i resterande orter.
All elhandel är konkurrensutsatt och du som konsument kan välja vilket elhandelsbolag du vill köpa elen från.
Byta elhandelsbolag och jämföra elavtal
Om du vill byta elhandelsbolag är det viktigt att du först kontrollerar vad du har för bindningstid på ditt nuvarande avtal. Att bryta avtalet kan resultera i extra kostnader för dig som konsument.
Om någon kommer och knackar på dörren eller ringer dig för att få dig att byta elhandelsbolag – begär att få ett avtalsförslag som du kan ta ställning till i lugn och ro.
Kontakta ditt nuvarande elhandelsbolag och fråga hur ditt avtal ser ut. Det är kanske möjligt att få till ett bättre avtal med ditt nuvarande elhandelsbolag?
För att jämföra olika elhandelsbolag och deras priser kan du gå in på olika jämförelsesajter. Exempelvis elpriskollen.se, som är en oberoende jämförelsesajt.
Sidans innehåll senast uppdaterat:
Saknar du något på denna sida?
Saknar du någon information på denna sida, eller om du har någon synpunkt på hur vi kan förbättra den vill vi gärna veta det. Dela med dig av dina tankar genom att fylla i formuläret.