Kurs för dig med barn i åldern 0-6 år

Senast uppdaterad 10 september 2024

Delta i den kostnadsfria föräldrakursen Trygghetscirkeln som ger dig verktyg och insikter för ökad trygghet för både dig och ditt barn.

Tisdag 1 oktober startar en ny omgång av föräldrakursen Trygghetscirkeln. Utbildningen bygger på anknytningsteorin och ger dig verktyg och insikter för att förstå ditt barns känslomässiga behov och hur ditt förhållningssätt påverkar ert samspel.

Syftet med Trygghetscirkeln är att:

• ge en ökad förståelse för ditt barns behov av känslomässigt stöd.
  • reflektera över hur ditt förhållningssätt som förälder påverkar ditt barn.
  • ge ökad trygghet både för dig som förälder och för ditt barn.

Dag tid och plats

Dag: tisdagar, med start 1 oktober

Tid: 17.30-19.00

Plats: Familjecentralen, Smålandsstenar

Så går kursen till

Du som är förälder till ett barn 0– 6 år och bor i Gislaveds kommun är välkommen att delta. Vi träffas vid 8 tillfällen i en grupp med 6-8 deltagare. Varje deltagare bestämmer själv hur mycket man vill dela med sig av sina erfarenheter

Deltagandet är frivilligt men det är viktigt att delta varje gång när du har anmält dig. Vår erfarenhet är att det är svårt att ha barn med på träffarna och vi vill därför att du lämnar barnet hemma. Kursen är kostnadsfri.

Intresseanmälan och frågor

Om du vill anmäla dig eller har några frågor om kursen är du välkommen att kontakta:

Ann-Therese Hill, familjebehandlare, telefon 0371-82981 eller e-post: ann-therese.hill@gislaved.se

Sofia Jonsson, kurator/socionom, telefon 0371-816 99 eller e-post: sofia.jonsson@gislaved.se

Fler föräldrakurser

Ta del av alla föräldrakurser som erbjuds dig som förälder i kommunen.

Besök receptionen

Måndag 8.00-16.00