Kontaktcenter
Skicka e-post till kommunen (e-postmeddelanden blir en allmän handling)
Ring kontaktcenter på telefon: 0371-810 00
Felanmälan och synpunkter
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt eller gör en felanmälan
Närvaroregistrering, föreningar
Föreningar som söker aktivitetsbidrag från kommunen måste hantera sin närvaroregistrering digitalt.
Hantering av närvaro
Föreningar som får bidrag ska registrera närvaro digitalt. Det går att göra på två sätt. Är din idrottsförening ansluten till IdrottOnline (IOL) eller annat digitalt system som är kompatibelt med IOL, registrerar du närvaron där.
Alla föreningar som inte använder IdrottOnline (IOL) eller annat digitalt program som är kompatibelt med IOL, ska registrera sin närvaro digitalt i kommunens föreningsportal.
- Manual för hur kommunfil skapas hos IdrottOnline
- Registrera närvaro digitalt i kommunens föreningsportal (gäller föreningar som inte använder idrottonline)
Inloggning med BankID krävs
Varje bidragsberättigad förening ska utse en eller flera föreningsadministratörer som ansvarar för bidragsansökningar och övriga uppgifter i föreningsportalen. Fullmakt ansöks via blankett, kontakta kommunen för att få tillgång till blanketten.
Du som är utsedd föreningsadministratör loggar in i föreningsportalen med hjälp av mobilt BankID. Det betyder att samtliga föreningsadminstratörer, ni kan vara flera i föreningen, måste ha tillgång till mobilt BankID.
Efter du loggat in kan du på föreningens egen sida i portalen följa din förenings bidragsärenden och hantera de olika funktionerna, exempelvis rapportera närvaro.
Sidans innehåll senast uppdaterat:
Saknar du något på denna sida?
Saknar du någon information på denna sida, eller om du har någon synpunkt på hur vi kan förbättra den vill vi gärna veta det. Dela med dig av dina tankar genom att fylla i formuläret.