Man som tränar utomuhs

Träna i sommar med appen Exorlive Go

Senast uppdaterad 05 maj 2023

Kom igång med träningen med hjälp av vår nya träningsapp som är till för alla. Är du invånare i kommunen, så får du gratis tillgång till appen Exorlive Go.

Appen är till för alla och går att anpassa efter behov

I appen finns träningsprogram med olika svårighetsgrader, så det finns något som passar alla. Du kan välja mellan kondition, cirkelträning och styrketräning. Därefter kan du välja din nivå, enkel, medel och avancerad.

Det går att träna upp sin styrka och balans långt upp i åldrarna och lyckligtvis är det aldrig för sent för att börja.

Att träna är bra för både kropp och knopp

Men hjälp av exorlive kan du på ett enkelt sätt få in rörelse i din vardag utan kostnad. Oavsett om du tränar hemma eller på gym kan du få information och tips på olika övning och hur du utför dem på korrekt sätt. Du kan använda appen som din personliga tränare i mobilen. Den bästa träningen är den som blir av.

Exorlive Go:s logotyp

Så här skaffar du konto

För att använda tjänsten behöver du först skapa ett konto på Exorlive. Efter har skapat ett konto kan du använda exorlive i en webbläsare på en dator eller ladda ner appen Exorlive Go.

Du hittar Exorlive Go där appar finns, exempelvis via App store eller Google play. Logga sedan in med ditt användarnamn och lösenord.

Behöver du hjälp med att komma igång med tekniken kan du få it-hjälp på våra bibliotek.

Rörelser för dig som är senior

För dig som är senior kan du också ta del våra filmer som ligger på sidan fysisk aktivitet. Filmerna har rörelser som är anpassade för dig som har svårare att röra på dig.

På sidan ett gott åldrande hittar du även annan nyttig information. Där kan du läsa mer om hur du kan ha ett aktivt liv både fysiskt och socialt.