En ung tjej som tränar på en yogamatta i ett vardagsrum.

Testa nyheterna i träningsappen Exorlive Go

Senast uppdaterad 07 oktober 2024

Exorlive go har uppdaterats med nya och fler funktioner. Ladda ner appen gratis och börja röra på dig utifrån just din förmåga!

Nu finns en ny version av träningsappen Exorlive go, fylld med fler och bättre funktioner för att ge dig en härlig träningsupplevelse. I appen finns något för alla – oavsett om du är nybörjare, erfaren, barn, senior eller rullstolsburen. Är du invånare i kommunen, så får du gratis tillgång till appen.

Vad är nytt?

• Ännu fler träningsprogram – Vi har utökat vårt bibliotek med fler program för alla nivåer och träningsmål. Upptäck nya, kompletta träningspass som passar just dina behov.
  • Något för alla målgrupper – Appen är nu anpassad för alla åldrar och förutsättningar, från barn och unga till seniorer och personer med särskilda behov, som t.ex. rullstolsburna.
  • Individanpassade program – Med vår nya enkätfunktion kan du få ett helt personligt träningsprogram. Svara på några snabba frågor om dina mål och preferenser, så får du ett program anpassat för just dig.
  • FaR-patient? – För dig som är FaR-patient erbjuder Exorlive nu möjligheten att få ditt träningsprogram direkt i appen. Följ dina framsteg och bibehåll motivationen.
  • Spåra dina framsteg – Håll koll på dina prestationer och se hur du utvecklas över tid. Dina aktiva träningspass sparas, vilket gör det möjligt att att hålla koll på dina prestationer och se hur du utvecklas över tid.
Exorlive Go:s logotyp

Så här skaffar du konto

För att använda tjänsten behöver du först skapa ett konto på Exorlive. Efter har skapat ett konto kan du använda exorlive i en webbläsare på en dator eller ladda ner appen Exorlive Go.

Du hittar Exorlive Go där appar finns, exempelvis via App store eller Google play. Logga sedan in med ditt användarnamn och lösenord.

Behöver du hjälp med att komma igång med tekniken kan du få it-hjälp på våra bibliotek.

Rörelser för dig som är senior

För dig som är senior kan du också ta del våra filmer som ligger på sidan fysisk aktivitet. Filmerna har rörelser som är anpassade för dig som har svårare att röra på dig.

På sidan ett gott åldrande hittar du även annan nyttig information. Där kan du läsa mer om hur du kan ha ett aktivt liv både fysiskt och socialt.

Telefontider

Besök receptionen