Direktkontakt
Telefon: 0371-812 93
E-post: musikskolan@gislaved.se
Musikskolans expedition är öppen:
Måndag-torsdag: 7.30-12.00, 13.00-15.00
Fredag: 7.30-11.30
Viktig information: Ändrade öppettider under veckorna 46-51
Expeditionen är stängd på tisdagar och onsdagar under veckorna 46–51. Du kan alltid skicka ett mejl om du har frågor.
Adress:
Musikskolan Gislaved
Södra Storgatan 34
332 33 Gislaved
Musikskolan på sociala medier
Musikskolan Gislaved på facebook
Musikskolan Gislaved på Instagram
Bloggen Musikskolan Gislaved
Kontaktcenter
Skicka e-post till kommunen (e-postmeddelanden blir en allmän handling)
Ring kontaktcenter på telefon: 0371-810 00
Felanmälan och synpunkter
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt eller gör en felanmälan
Ansök eller säga upp plats, ledighet
Det är du som vårdnadshavare som ansöker till Musikskolan åt ditt barn. För att vara elev i Musikskolan Gislaved måste du vara folkbokförd i Gislaveds kommun.
Du som är över 18 år kan också ansöka och tas in i mån av plats.
Ansökan
Ansök gärna till flera kurser! Det är bra om du väljer fler alternativ eftersom vi har kö på några instrument. Vi tar in elever hela året så fort en plats blir ledig.
Om du inte vill eller kan ansöka digitalt
Om du har skyddad identitet eller av någon annan anledning inte vill ansöka digitalt, komtakta Musikskolan via telefon 0371-812 93 eller e-post musikskolan@gislaved.se så skickar vi en blankett till dig.
Du kan ansöka digitalt året runt
Ansökan görs digitalt och du kan ansöka under hela året. Det går att ansöka från vårterminen i årskurs 2. Till drill kan du ansöka redan i årskurs 1.
Musikskolans broschyr med information och ansökningsblankett skickas även ut till alla elever i årskurs 2 under vårterminen.
Avsluta kurs
Ledighetsansökan
Musikskolans undervisning sker i första hand efter skoldagens slut eller på raster och håltimmar. I undantagsfall, till exempel när elever åker skolskjuts, kan Musikskolans undervisning även ske under grundskolans ordinarie lektionstid. Då behöver rektor bevilja ledighet.
Vid prövning av ledighetsansökan gör rektor en samlad bedömning över elevens situation. Faktorer som ledighetens längd, elevens studiesituation, hur angelägen ledigheten är för eleven och elevens möjlighet att ta igen eventuellt förlorade kunskaper, vägs in i bedömningen. Beviljade ledigheter kommer att omprövas av rektor minst en gång per termin, vilket innebär att beviljad ledighet kan återkallas om elevens studiesituation har förändrats.
Ansökan om ledighet görs inför varje termin. Om eleven byter skola behöver en ny ansökan göras.
När ansökan registrerats får du en bekräftelse via e-post på att ärendet är inskickat. Besked om ansökan har beviljats eller avslagits lämnas av rektor.
BankID
Du loggar in med Mobilt BankID för att verifiera att du är den du utger dig för att vara, men även för att Gislaveds kommun ska kunna hjälpa dig i ditt ärende.
Behandling av personuppgifter
För att hantera ditt ärende behöver Gislaveds kommun lagra och behandla dina personuppgifter enligt GDPR. Genom att använda denna e-tjänst godkänner du databehandling enligt GDPR. Här kan du hitta mer information om hur kommunen behandlar personuppgifter enligt GDPR.
Skyddad identitet
Om du har skyddad identitet ska du inte använda e-tjänsten. Kontakta Kontaktcenter på telefonnummer 0371-810 00 för mer information hur du ska gå tillväga.
Sidans innehåll senast uppdaterat:
Saknar du något på denna sida?
Saknar du någon information på denna sida, eller om du har någon synpunkt på hur vi kan förbättra den vill vi gärna veta det. Dela med dig av dina tankar genom att fylla i formuläret.